söndag, mars 23, 2014

sticka mig en igelkott

Det är sällan jag stickar saker som inte är klädrelaterade, men så såg jag en så fin igelkott som bara måste få bli till! Det är en liten pärla till mönster, smart konstruerat, inget som behöver sys ihop, och jag fascineras över att några ökningar och minskningar kan skapa ett litet ansikte. Till och med en liten mun! Purl bee ligger bakom det hela och mönstret finns gratis här.


På alla stickor och utan fyllning ser det lite ut som något lätt obehagligt ur en Tim Burtonfilm.

4 kommentarer:

Garnhumlan sa...

Gillar din blogg (fast det hoppas jag att du redan visste), gillar Purl Bee och fullkomligt älskar den söta kotten. Jag ilar mot garnhyllan!

Tyg och otyg sa...

Men så himla söt! Den hade jag inte sett tidigare.

Rumpetuss sa...

Men vilken söt igelkott!!!

Veronika sa...

Så søt! MÅ jo bare strikke en til dattera =) Takk for tips!