fredag, december 20, 2013

potatistryck

Eftersom jag målade precis allt i min lägenhet (utom skåpluckorna i köket) vitt har jag ganska många vita väggar. Det ryms förvånansvärt många vita väggar på 39 kvadrat.

Först tänkte jag att det här vore ett fantastiskt tillfälle att satsa på en nordiskt minimalistisk stil; tomma vita väggar, en ljusgrå soffa, något ensamt grafiskt tryck i svart, en trådkorg med en filt i. Sen kom jag på att jag skulle behöva göra mig av med det mesta jag har för att kunna fixa den stilen. Och jag gillar ju färg!

Lite posters/prints har letat sig upp nu, men ovanför huvudänden av sängen ville jag ha något enkelt och stort. Så jag tog fram potatisar, textilfärg, lite tyg och dagisnostalgin och satte igång. Det blev tre tryckta vimplar eller halvmånar som vajar ovanför kudden nu. Man sover gott under dem.

3 kommentarer:

Rumpetuss sa...

Superfint tryck!!! Å trasmattekuddarna - hur fina som helst!!!! God jul!

Manduzana stickar sa...

Så himla fint!

The buschcrafter sa...

Ohh, jag gillar potatistryck. Man kan ju variera i det oändliga! :-)Mycket roligare än screentryck.. Eller det kanske jag bara tycker för att jag inte har någon möjlighet till screentryck just nu... :-/ Jag vet inte. Men visst känns det mer rufft och direkt och härligt..!? Vilken fin blogg du har. Första gången jag är här. Nu ska jag, om du ursäktar, kliva på och tittar runt lite här hos dej!