måndag, april 01, 2013

vårlängtan och måndagsångest

Jag har lite panik över att min långa ledighet snart är över. Eventuellt har jag glömt allt om hur man gör när man pluggar. Och nu ska jag läsa på 150% fram till sommaren. Huvva. Precis när jag vant mig vid att ha en massa tid att sticka, dreja och sitta i solen.

Det är tur att våren börjar värma oss nu. Jag har hängt framför en varm och solig vägg de senaste dagarna och fräkneansamlingen börjar växa till sig igen. Den här tiden är så underbar, den när det vänder och man bara vet att nu blir det bättre och bättre. Och det går ju att läsa kursböcker utomhus också.

Välkommen vår! Jag är förtjust i dig.



4 kommentarer:

Kerstin sa...

Väldigt snygga skor. Får man fråga vad det är för skor?

maria carlander sa...

Tack!
Absolut, märket är Duckfeet och jag har köpt mina på Knulp i Stockholm.

Anonym sa...

Javisst är det underbart med att det har vänt och att nu ligger hela våren och hela sommaren framför oss....... du skriver så fint ordvrängare där. hälsn. Stina

Ananas sa...

Den här tiden är nästan bäst, när en vet vad som väntar och att nu är det slut på kyla!