söndag, mars 10, 2013

tröjor och söndagsfrid


En av mina allra bästa vänner har varit hos mig under helgen och jag är så glad. Det är något alldeles speciellt med gamla vänner, vänner som har följt en genom allt, vänner som man kan vara lugn med och skratta så mycket med, och prata om allt. Det är helt fantastiskt vad mycket man hinner prata på ett och ett halvt dygn.

Resten av söndagen tänker jag mig ska tillbringas i en solfläck, stickandes på min vimpeltröja. Den går framåt, kroppen upp till ärmhålen är gjord, och större delen av ena ärmen. När de båda ärmarna är på plats ser jag fram emot det roligaste -att få börja med vimplarna på oket!

Jag har mest stickade tröjor i huvudet, kanske är det den tiden på året då man längtar efter att dra på sig en varm stickad tröja, vantar och sjal och bara vara utomhus hela tiden. Tack för tröjtipsen! Så mycket snyggt! Ska bli spännande att se vilken tröja det blir tillslut.

1 kommentar:

Tuvilda sa...

Så som jag förstår det ska vimplarna vara vita? Eller gula? Eller båda? Eller är det flera tröjor du håller på med samtidigt?