onsdag, augusti 08, 2012

hatt för höst



Över uppsalakvällen hänger de mörkt gråblå molnen tunga, och fastän träden fortfarande är gröna gror en känsla av höst bland grenarna. Det har varit fantastiskt att få sex veckors ljuvaste, lataste, mest kreativa, vardagligaste ledighet. En sådan lång sommarledighet har jag inte haft sen högstadiet, och ändå känns det som vanligt -bara en vecka till...


En bra sak med sensommaren och hösten är att få dra fram alla sköna sjalar och kläder, stickat och hantverkat. Och i höst blir det hatt! På en av sommarens loppisar hittade jag en handtovad hatt med bälte för 60 pix. Jag kunde inte motstå. Eftersom jag tydligen har ett abnormt (tja, kanske inte abnormt) stort huvud så är alla hattar för små för mig, men det var bara att fukta och spänna ut den lite och sen satt den som den skulle. Det är min första hatt som inte är på skoj, och jag tror att jag nog kan bli en sån som bär hatt. Jag gillar i alla fall den här hatten väldigt mycket!


3 kommentarer:

Saras pyssel sa...

Jag förstår att det blir hatt - den passar ju jättebra på dig!

Tyg och otyg sa...

Själv har jag motsatt "problem" - jag har ett pyttehuvud! (Jag provade en mössa tillhörande min kompis son häromveckan; han har inte ens fyllt två och hans fina giraffmössa satt utmärkt på mig.) I båda fallen är det ju smart med en tovad hatt som kan stretchas ut eller tovas ihop ytterligare, allt efter behov. :)

Anonym sa...

Härlig!