söndag, augusti 28, 2011

sing into the can

Jo, det är ju inte bara jag i hela världen som tycker att det är ofantligt fint med gamla plåtburkar, och säkert är jag bara influerad av samma strömningar som alla andra som springer runt och klämmer på rostiga burkar och bedömmer estetik vs sunkighet. Men det gör dem ju inte mindre fina för det...

Under semesterveckorna blev det ett par loppisbesök och jag fiskade med mig en stor röd brödburk, vet att jag har sett likadana hos andra eller möjligen nyproducerade, en underbar turkosblå kakburk med en ros på locket, en stor och blommig rund burk av samma typ som jag samlar på (de där mönstrade sjuttiotalsburkarna med runt lock som går ned utanpå burken och har ett litet handtag på ovansidan), och så en liten senapsburk i keramik med lock i trä, bara för att den var så söt.


3 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Finfina allihop! Jag känner också igen den röda, även om jag inte har någon sådan själv (är också en burkmaja annars). :)

Jessica sa...

Väldigt fina! Och jag är också likadan. Köper alla fina brukar jag kan hitta och undrar ibland hur det kommer sig att så många får samma burkbegär samtidigt.

Emilia sa...

Superfina - är också "plåtburksoholic" ;)