lördag, juli 09, 2011

spinner som en katt



Tänk att det skulle ta så lång tid. Mer än ett år sedan första sländan och ullen köptes på symässan, och mer än ett år sedan jag fick det helt fantastiska paketet från Viffla. Och jag var så glad och tacksam att jag nog inte riktigt vågade mig på det på en gång. Det kändes så svårt.

Men så ikväll föll det mig bara in, att det vore roligt att prova. Jag tittade på ett par instruktionsfilmer på dutuben och gav mig på att testa. Först ut en av mina egenköpta tussar, så kan jag spara de fantastiska från Viffla till när jag har övat upp mig lite. Och vet ni? Det gick över förväntan. Mitt första entrådiga och ojämna garn är fött. Förhoppningsvis det första i raden av många, gradvis bättre, garner...

6 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Ser fint ut! Mycket finare än mitt första försök, det tappade jag bort och det var nog lika bra det. Inte har jag försökt nåt mer sen heller, men nån gång ska jag!

Titti sa...

Har kikat runt lite hos dig och tankat inspiration. Hoppas du har en fin sommar!

Cecilia N sa...

Välkommen in i den där skaran som jag nyss stapplat in i.

Dödergök sa...

Å vad roligt! Jag har inte spunnit någonting sen jag flyttade. Måste packa upp ullen igen.

Saras pyssel sa...

Härligt! Visst känns det kul att sitta där med sitt egenspunna garn i handen? Tyvärr har jag inte kommit till omgång nummer 2, men det kanske kan bli ett pyssel någon sommarkväll..

sanna sa...

Visst är det underbart skönt??!!!
..har gotlandsull som jag just nu spinner, tänkte få ihop till en kofta, vi får se.