lördag, november 27, 2010

kollektivet Laika söker ny kamrat!

Bloggen goes bostadsannons (men återgår snart till bilder på alla små mjuka projekt som gömt sig i vintermörkret och undgått kameran länge) för mitt kollektiv;


I ett finfint kollektiv i Flogsta låghus (Uppsala) står ett nytapetserat sovrum med utsikt över trädgårdsland och träd (nu under en massa fluffig snö) och väntar på inneboende. Innevånarna Kathrin och Maria (jag!) är studerande respektive förvärvsarbetande med vegetariska och hantverkande tendenser och, om vi får säga det själva, rackarns trevliga och roliga människor.

Vi letar nu efter någon som vill komma hit och känna sig hemma i gröna soffan, lilla köket och alla andra vrår i vår fyra. Allra bäst vore det med en glad student som tänkt vara det ett tag framöver. Är du det? Skriv en rad och säg hej!

Rummet är på ca 10 kvadrat, omöblerat, ljust och trevligt och månadshyran ligger på 2 000:- . Inflyttning under december eller januari.

Det kan bli hur bra som helst.

EDIT:
Kollektivkamrat hittad! Hur trevligt som helst. Det kommer bli bra.

5 kommentarer:

jojo sa...

Åh! Hade jag haft någonting i Uppsala att göra så hade jag ju nappat på direkten! Helt klart sugen! Hantverkstendenser och vegkäk, my kind of folks... Mwn nu sitter jag ju här i Jämtland och har det rätt bra ändå. Hoppas ni hittar någon annan trevlig prick att kollektiva med.

Kamilla sa...

Jag får lite abstinens efter kollektivboendet, det var länge sedan och det är saknat.
Jag hoppas att ni hittar någon mysig som vill flytta in :)

Linda sa...

Ohh :} Låter ju helt underbart! Om ni inte har hittat någon än så får ni gärna höra av er på mobilen (070 365 92 68) för det låter riktigt lockande!

Madeleine Johansson sa...

Hej!

Jag har tänkt att stanna i Uppsala i åtminstone 3 år! ;)
Jag pluggar husdjursvetenskap och pendlar nu från Södertälje! 2 timmar enkel väg blir det per dag... Att förlita sig på SJ vintertid är ingen höjdare.
Jag är 27 år och älskar djur (som kanske framgår med mitt val av utbildning). Jag är jätteintresserad av en plats hos Er! Jag har bara en fråga... Jag har en hund.. Hur funkar det?
Mvh /Madeleine
0704273442

maria carlander sa...

Hej Linda och Madeleine!

Vad roligt att ni båda blev intresserade, tack så mycket för era svar (ska definitivt använda den här kanalen igen vid behov). Men vi har redan hittat en bekant som vill flytta in, så det är klappat och klart (gick mycket snabbare än vi trodde).

Men all lycka till er i ert bostadssökande, och kanske ses vi på uppsalas gator eller cafeer :)