tisdag, juli 06, 2010

självövervinning gånger två


Ett gammalt kort på en tröja som nu bara har ärmarna kvar. Kanske blev den lite lång i kroppen, men då går det ju fint att repa upp en bit. Jag tycks i alla fall ha kommit över min avoga inställning till tröjstickning, och att det skulle ta så väldigt lång tid... Hemma hos föräldrarna repade jag osentimentalt upp en gammal tröja, den första jag stickade men som aldrig använts. Garnet ska få återfödas som den där enkla, kortärmade svarta koftan som jag aldrig kommit mig för att göra tidigare. Jag spanar mönster och hittar många bra ideer, men ingen som är just det jag letar efter, kanske för att jag egentligen inte vet vad jag vill ha ännu. Mönstertips mottages gärna!

2 kommentarer:

MADE BY K sa...

Din nya tröja ser stilig ut! Kan själv inte bestämma mig för vilken tröja, kofta eller linne jag ska göra..Det finns ju alldeles för många mönster man skulle vilja testa!
Lycka till
/Annica

Anonym sa...

Vad skönt att du kommit över det där svåra med att repa upp. Själv har jag en stor hög av oanvända tröjor som aldrig blev som jag ville. Kanske ska jag ta och repa upp någon också.