tisdag, maj 11, 2010

nya tider

Ute slår våren ut, ögon pollentåras och själen ruskar på sig. Ljud, doft, solvärme, nästan som smaker i luften.


Om mindre än en vecka börjar jag jobba. J o b b a.
Så där på riktigt, så som vuxna gör. Igår och idag har jag smygstartat, träffat arbetskamrater, delat och fördjupat förvirring bland alla omstruktureringar. Och jag börjar förstå nu att det är på riktigt, allt det där som jag lite nonchalant sagt till andra att jag snart, alltid sedan, ska börja jobba med. Det är läskigt, och helt fantastiskt spännande. Det kommer nog bli bra.

2 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Det kommer säkert att gå bra!
Det är overkligt att bli vuxen, på det sättet, men ganska skönt. Du kommer antagligen att ha mindre sticktid, men den lediga tid du har - den är din på riktigt och kan läggas på vad du vill, utan pluggångest. Lycka till!

Cecilia N sa...

Heja dig!
Lycka till!