tisdag, november 03, 2009

sysysysysysysy

eh, litt tort på bloggfronten just nu då va. Men jag lovar att här pysslas det på för fullt! Jag är för tillfället helt uppslukad av min 3/4-klara nålbundna vante (yey!) och har inte ögon eller händer för några av mina andra projekt (dessutom kom jag fram till att jag stickat fågelvanten på för små stickor, så det blev upprepning, och då är det som inte lika kul att fortsätta på den på en gång).

På torsdag vankas första syjuntan i uppsala -trevlo! Och eftersom jag varit ofantligt duktig (hmm, harkel, eller om det var ovanligt slappa skoluppgifter denna vecka) så är skolarbetet undanstökat för veckan och jag är L-E-D-I-G hela resten av veckan [tusen utropstecken]. Då tänkte jag passa på att sy lite. Både på nålbundna vanten och på lite kläder. Byxuppläggning varvas med ett försök på emmas rullgardin, och det, mina vänner, kan bli hur bra som helst.

1 kommentar:

Cecilia N sa...

Diin rubrik fick mig att tänka på en jättekonstig kortfilm som jag såg en gång, på tv tror jag.

I fönstret till en symaskinsaffär stod en tv som visade en demonstrationsfilm om hur bra deras symaskiner var.

Utanför fönstret en lagomt mörk och kall kväll stod en ung man och tittade på filmen:

"Sysysysysysysy ..."
"Slut på spolen!"
"trä trä trä trä trä ..."

osv.

Riktig kioskvältarfilm ...