lördag, november 21, 2009

äntligen!

Sol sol sol sol! Efter totalt tragiska tre (3!) soltimmar i Uppsala mellan 1a och 16e november är det som vitaminer rakt ut i blodomloppet att vakna i ett sol-mellan-persiennerna-randigt rum och se de nakna träden klädda i ljusa grenmössor.

Symaskinen plockades upp från golvet, och fram togs den gröna rullgardinen. Efter sju sorger och åtta bedrövelser (det är banne mig nåt fel på den där maskinen, den hoppar stygn, gör tråd-bon och klipper av tråden mest hela tiden) blev det till slut en A3-kasse till Emma som skänkt gardinen (jag ber om ursäkt på förhand för de bedrövligt fula sömmarna), och en liten börs eller två till undertecknad. Mycket tyg kvar också, till framtida ideer. Nu åker maskinen in i skamvrån och jag tar på mig skorna och går ut i soolen!

2 kommentarer:

Cecilia N sa...

Har precis fått reda på att jag kan få hämta ut min symaskin från reparatören. Den är 21½ år och aldrig ordentligt rengjord. Men nu så! Hoppas att stygnen blir jämna och vackra och att den inte känns kärvig. 500 spänn, plus kostnaden för att stoppa grejer i trampan som ramlat ur. (Och tänk om min trampa verkligen ska fungera pålitligt! DET vore helt underbart!)

Emma Nordung sa...

FIIIIIIIINT! Jag vill ha :D