lördag, januari 03, 2009

tre trendiga trasor

Låt mig presentera dem för er:
Aslan, Fredrik [Lindström] och Selma [Lagerlöf].
Restgarn från bomullströjan, stickor nummer fem och nägra hjärnlösa, men ack så trevliga, mellandagar.


Mosstickade Aslan hänger helst runt bland sina artfränder, stirrar ut i tomma intet, slickar tassarna, dör och återuppstår genom kokning i kastrull.


Rätstickade Fredrik, han längtar mest ut och gå på gamla stans snölösa gator, med en trendig halsduk runt halsen och enormt pampig musik spelandes i bakgrunden, filosoferandes över nutidssvenska och dåtidshistoria.


Selma är den klassiga i gänget, hennes mönster är *2r,2a* två varv och sedan *2a,2r* i två varv. Henne hittar man oftast i bokhyllan eller på skrivbordet, kramades en penna och full av idéer.


Ack, att trasor kunde vara så personliga. Jag hoppas bara att de suger också.

4 kommentarer:

Anonym sa...

roligt inlägg:)

och en mycket vacker katt!

Mya sa...

Mmm, jag får lust att dammtorka hela dagen. Dessutom har jag en fetish för att kalla Selma endast vid förnamn. Den började i högstadiet när vi hade litteraturhistoria. I ett ögonblick av samförstånd erkände då också min svensklärare att hon delade samma hemliga "vi-skulle-kunna-vara-vänner-och-därför-kallar-jag-henne-vid-förnamn-känsla".

handarbetaren sa...

Fint!

Clara sa...

Såna där har jag funderat på att göra! Du måste rapportera om dom suger bra tycker jag, så jag vet om det är värt att göra dom, eller om man ska fortsätta med sina gamla wettex.