måndag, september 01, 2008

gröna kaniner

Jag blir lite barnslig när det är dags för skolstart. Jag smyger, som den högst seriösa teologistudent jag är, runt på affärernas skolstartsavdelningar och tittar på rosa pennvässare och finafina suddigum i trepack och myser litegrann och vet att det nog egentligen inte är så stor skillnad på att vara 6 år och 23... Jag vill också ha fina block och ett roligt pennfack. I neeeed it. För det mesta nöjer jag mig med att gå där och mysa en liten stund, och sen går jag och förnuftigt köper kollegieblock på tiopack på universitetets bokhandel. But not this year. Jag var nämligen på fältstudiekurs. Fältstudier är alltså vad jag ska ägna mig åt i Brasilien. Och då behöver man ha en fältstudiedagbok, en loggbok och ett litet block att alltid ha i fickan. Jag funderade på om jag skulle satsa på svart och diskret. Det dog snabbt i tankestriden. Det blev ett knallgrönt block med vita kaniner på. Så himla fint! Det kommer bli världens bästa faltstudium i det här blocket.

4 kommentarer:

bara Lova sa...

Trots att jag inte pluggar just nu blir jag precis likadan. Jag älskar borden som dyker upp med överprisatta block och tillbehör i glada färger. Överlag får jag väldigt mycket positiva känslor av hösten.

Anonym sa...

Hihi, jag känner igen mig väldigt mycket! Jag älskar att gå omkring och titta på pennor, papper, block, mappar, kalendrar mm. Oftast blir det förnuftiga (tråkiga) storpack, men ibland så går det inte att stå emot. Ditt kaninblock är underbart!

Själv har jag lovat mig en present i form av någon gummisnoddsmapp med roligt tryck till mina viktiga logistikpapper :)

Anonym sa...

Jag är likadan! Jag sneglar avundsjukt på alla fräsiga prylar barnen får. Och sen köper jag en hög till mig själv också. :)

Urläckert block, det där!

Cecilia N sa...

Och jag känner mig mer som en ettagluttare än som 45-åring när jag stirrar på de annorlunda krumelurer som ska vara min melodi närmsta året.

Hur i hela friden skriver man dem med vanlig blyerts och på ett flytande sätt utan att de blir varandra??

Det går kanske åt en rosa penna med fluff?

Kaninboken är en fullträff!