söndag, september 21, 2008

9 dagar kvar nu

och en hel hög med nervositet har lagt sig i min mage... Det är ofantligt jättesnart tills jag åker. För ett par dagar sedan fick jag nya sorters pengar i min hand, och det var som att jag först då verkligen fattade att jag ska åka, att jag snart ska gå med andra pengar i plånboken och nya bilder framför ögonen. I rummet byggs det sakta ett mindre packningsberg av sommarkläder, tandkräm, böcker, pennor, kom-ihåg och förväntan.


Igårkväll fick thermal sin sista ärm och halsringningen påbörjades.


Ikväll sätter jag mig på dödens nattåg ned till gävle (vänta en timme skiiiittidigt på stationen där), sen nästa tåg vidare till falun (vänta en timme nästan lika skiiiittidigt på stationen där) och sen sista tåget till rättvik. Där blir det några dagars djupigheter, träffa emma jag ska bo hos i Brasilien och påbörja mitt uppsatsarbete. Jag kanske borde ta med nåt handarbete dit förresten, hmm.
Och sen, när jag kommer hem därifrån, är det bara en helg kvar till utresan...

Inga kommentarer: