lördag, april 26, 2008

sen jag kom till brunflo

har jag
-nött hål på två par strumpbyxor (eller egentligen så var ett par gula knästrumpor)
-fått skavsår av vårskorna
-druckit litervis med te
-ätit en massa rättvis choklad
-gosattackerats av två katter
-kiknat av skratt när praktikvännen försökte få galna goskatten att lämna mitt knä, -genom att intensivt blåsa katten i anus
-snart stickat en monsterlång emmavante
-gått många steg på vårmjuk mark
-misströstat över sabbatsåret
-druckit vin med praktikkompisen mitt i veckan och känt mig dekadent
-fallit för grupptrycket och gått med på fejan
-fallit för grupptrycket och börjat kalla facebook för fejan
-lärt mig att vitkål är gott till nästan allt
-skrikit in våren på ett fegt hoppas-ingen-hör-mig-nu-sätt
-myst över mängden snö som försvunnit på ingen tid alls
-läst ut den halvdåliga romanen som kändes lyx att läsa eftersom den inte på något sätt gick att relatera till kurslitteratur
-ignorerat min andra kurs
-ignorerat hur ont det kommer att göra när jag kommer tillbaka från praktiken och måste ta tag i min försummade kurs
-solat framför väggen och sagt att "nej, nu är det för varmt!"
-ångrat mig för att jag sa att det var för varmt
-fått en fräknefarm på näsan
-jobbat med praktiken och inte alls varit så ledig som det här låter
-längtat till sommaren...

1 kommentar:

Cecilia N sa...

Har du kunnat köpa nya strumbyxor i Brunflo? Det kunde inte jag i somras för det fanns varken på ica eller konsum. Fascinerande.

Jubilaren som omnämns hos mig är Maria E.