måndag, november 04, 2013

hej renovering!

Hejdå mintgrönt halltak och mintgröna hallväggar!
Hejdå brun-beige-rosa rumstapet!



Jag fick nycklarna till lägenheten i fredags, och sedan dess har jag täckt både mig själv, väggar och tak med färg. Kroppen värker överallt efter att ha burit 200 kg golv, färghinkar och annat upp och ned för olika trappor. Men jag känner mig lite som en redig person. En sån som fixar.

Att rolla vägg var lika roligt som det var tråkigt att grundarbeta (slipa slipa slipa, foga, slipa ännu mer, fuska och kladda). Måla tak var dock oväntat jobbigt -herregud, nackspärren! Hall och rum är helt färdigmålade nu och jag vankar rastlös runt mellan skolprojekten och längtar till nästa helg då det är kökets tur. Det kommer bli så fint!

2 kommentarer:

Iréne JB sa...

Definitivt bra jobbat!!! Lycka till med resten.

LallaGunilla sa...

Du kommer få så fint!