lördag, december 22, 2012

hemma


Tåget hem gick precis som det skulle (25 minuters försening räknar jag som ren och skär succé!) och jag jublade tyst över att få åka tåg hela vägen utan ett enda byte och framförallt utan en enda minut på buss. Jag lyssnade på ljudbok, virkade en vante och tittade på ett snöigt land utanför fönstret.

Virkning är grymt bra på tåg, och fastän jag nog inte behöver ett par virkade vantar till så är det skönt med mönster som finns i huvudet och växer fram av sig självt. Så jo, jag behöver nog ett grått par också.

Här hemma i kungariket är det lugnt och skönt.
Roawr.

3 kommentarer:

Det växer sa...

Du har rätt, 25 minuters försening på en lång resa är ungefär detsamma som ingen försening. Håhåjaja suckar en tågpendlare. Men nu är det lov och då slipper jag åka tåg på ett tag!
God Jul!

Futu sa...

virkade vantar är det bästa :-)

Ananas sa...

Den ser jättefin ut den där vanten! God fortsättning!