tisdag, oktober 09, 2012

helgen

Det var solsken från gryning till skymning, kallt och krispigt. Dagarna var fria och precis som jag ville ha dem! Det blev en tur till verkstad med glasyrblandning, snart dags för första glaseringen sen jag började i verkstan här. Lite nervöst är det, jag har bara använt de färdiga glasyrerna på kurser jag gått. Men jag gör det enkelt för mig, köper färdig pulverblandning nu och ska bara få till rätt konsistens vilket känns äventyrligt nog just nu.


Jag gick på promenad genom hagarna, hälsade på får, kalvar och hästar. Kom hem tre timmar senare, såg att årstidens rosor hettade på kinderna och att mysleenden från besöket hos kalvarna satt kvar.


Vi hittade en gammal mäktig ek som vi kunde gå in i. Tänkte att där skulle man kunna sova, hemligt och helt gömd från omvärlden med ingången osynlig från stigen. Funderade på hur länge den har stått där och gett syre åt månniskor och djur runtomkring.

Inga kommentarer: