onsdag, januari 11, 2012

toffeltvång

När jag var hemma på jul tvingade jag lillasyster att handtova ett par tofflor. Jag tovade ett par samtidigt. Försökte få henne att tycka att det här var väl trevligt och genuint och dessutom inspirerat av de där tanterna i ullaffären som vi träffade när jag var och hälsade på henne i Tokyo. Hon lät sig inte luras.

Jag testade att göra mina randiga och de ger definitivt nån sorts zebra-känsla. Funderar på att lotta ut dem nån gång framöver eftersom jag har fler tofflor än jag behöver...

Material: ca 70g tovningsull per toffla (vi har ett helt lager sånt hemma hos föräldrarna efter mina tidigare tovningsäventyr och lillasysters kortlivade nåltovningshobby), plastmall efter fotsula, såpa, vatten och tid.

9 kommentarer:

Iréne JB sa...

Zebra, eller mer vit tiger. Ser lockande ut på två sätt, sköna att ha på, och perfekta att brodera på :)

med nål och tråd sa...

Så mysiga de ser ut att vara. Och himla varma också för den delen!

Pysselfarmor sa...

Såååå snygga! Tufft med randningen!

ulla sa...

Tuff och varm!

Ulrika sa...

Ja! Lotta ut dem! Ser jättegulliga och sköna ut! Dem vill jag vinna!

Marija sa...

Hei, oppdaget akkurat bloggen din og ville bare si at den er veldig fin. Sammen med tøflene og det gule sjalet. Ha en fin dag =)

Majstess sa...

Superfina!!

Maria sa...

Coola!

PetraO sa...

De är ju helt underbara!