fredag, november 25, 2011

vart är vi på väg?



Det stormar ute men i fönstret lyser adventsljusstaken och två nya keramiklyktor. Jag har sjungit adventssånger och ätit en lussebulle med nästan ingen saffran och myst över att nu är det äntligen äntligen adventshelg. Ikväll börjar På spåret och min inre tant jublar. Efter träning, pysslande, handlande och en varm dusch är jag redo att mysa ned mig i soffan, ta upp sista julklappsstickningen och hejdlöst gå in för ordvitsar och pappahumor. Idag är november helt okej.

7 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Mysa är ett måste för att överleva novembermörkret.

Jag blev överlycklig när en jobbarkompis nyss berättade att På spåret har premiär ikväll. Mitt favvo-program alla tider!! <3

Iréne JB sa...

En tant till som kommer att mysa i soffan och försöka lista ut "Vart är vi på väg?". Antagligen ingen stickning i händerna, men två barn i knät :)

Stitchordie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Stitchordie sa...

Jag måste vänta tills svt play lägger upp avsnittet, då sambon lägger barnet. Och vi tittar alltid tillsammans. Men jag har laddat med ostkrokar, julmust och en stickning :)

Pysselfarmor sa...

Jag tittar inte mycket på TV - denna veckan är det två program som jag ser på
På spåret och Skavlan
sedan är min veckokvot full
;-))

fortsätt mysa - ha det gott

Anonym sa...

Åh, På Spåret var det alldeles för länge sedan jag såg. Är det fortfarande lika bra?

Tyg och otyg sa...

Jag kollade också, tillsammans med mina föräldrar och var mycket nöjd - jag tycker ändå att jag är hyfsat allmänbildad, men jag tycker aldrig att jag kan särskilt många frågor - men igår skrällde det till och jag kunde massvis! :)