söndag, september 11, 2011

very plain socks

Min idé om att jag inte tycker om att sticka sockar var fel. Jag tycker inte om att sticka spetssockar (vet fortfarande inte när jag ska ha på mig mitt enda spetsstickade sockpar i petrol -kanske är det färgen som är fel). Men att sticka vanliga, vardagliga, tråkiga sockar -det tycker jag väldans mycket om! Särskilt sen jag köpte skor som helt enkelt krävde korviga sockar som fyller ut skorna alldeles lagom mycket.

Garn: 2/3 av ett 150g-nystan jag köpt för länge sedan, tyvärr (eftersom jag tyckte om det jättemycket) har etiketten fallit av
Stickor: nr 2½
Mönster: Eget


Vill ha fler. Nu.

12 kommentarer:

Händer på Haga sa...

Javisst, så ska det se ut!

Anonym sa...

Och fint blir det. Jag gillar också vanliga sockar. Det behöver inte vara så komplicerat för att vara snyggt.

Ett nystan.. sa...

Fina sockar och fina skor!

fale artut sa...

Nu känns det mycket bättre med höst! Vanliga, ulliga sockar är härligt, och brukbart! Tack!

Clara sa...

Riktigt fina sockar! Och fina bilder, sockarna och skorna går verkligen fenomenalt ihop.

mads sa...

Vilka trevliga strumpor! De gör sig väldigt bra till duckfeetdojorna. Tror jag också får sticka ett par så att mina små fossingar håller sig varma i vinter.

Anonym sa...

vilka otroligt fina skor och jättefina strumpor till!

Ulrika sa...

Men Gud vad snyggt allt ser ut ihop! Sockor, skor, jeans och ben!

Cecilia N sa...

Jag har inte heller riktigt begripit mig på krusidullsockor.

Men maeva kunde jag inte låta bli. Det är iaf inga hål ...

Snyggt med enfärgade till de skorna.

TvåÄndsStickan sa...

dina skor är ljuvligt vackra!

Dödergök sa...

Vilka fina bilder på otroligt fina strumpor (och skor), väldigt snyggt tweedigt garn, sånt gillas nu till hösten.

Jessica sa...

Vanliga, men ovanligt vackra sockar. Och så tycker jag väldigt mycket om hur de passar mot stenen, jeansen och skorna. Väldigt fint!