onsdag, februari 16, 2011

lille katt


Idag saknar jag familjens katter. Knäppa, fina, gosiga, egensinniga, pratsamma, mjuka, roliga, varma. Mest av allt saknar jag min favorit bland de tre, lillasysters Ceasar. Han är en sån mes, världens snällaste, envis knävägrare men med outtömligt gosbehov. Och med tusen ljud för sig. Nu-är-jag-hemma-kruttet, här-har-du-min-mage-gurglandet, åh-vad-jag-vill-ha-sucken och tjugofem till.
I helgen tar jag min tvåändsstickning på norrlandståget och åker hem till de små herrarna.

7 kommentarer:

Emmy sa...

Vilken fantastisk kattbild! Förstår att du saknar katterna. Jag vet inte vad jag skulle göra utan mina gosiga små monster.

Saras pyssel sa...

Åh, jag förstår din längtan! Jag kan få sådana ryck jag med. Därför blev jag så glad när jag upptäckte att jag bara bor ett kvarter från en tokigt kelsjuk katt som gärna säger hej när jag går förbi. Han/hon t.o.m. försökte fånga mitt ben mellan sina tassar när jag gick förbi. :-) Jag hoppas att du får en riktigt härlig helg!

Annette sa...

Vad en söt kattbild! Jag tycker ocksa sa mycket om mina tva katt - Oskar och Emma.
Och tack för din fin blog ocksa!
Annette

Ulrika sa...

Ljuvlig bild!!

skapa och inreda sa...

En så fin bild på katten. Jag förstår att du längtar :)

Eva sa...

Hej! Jag vill också lära mig tvåändssticka. Såg att du hade en bok. Vad heter den?är det många mönster i? instruktioner också?
MVH Eva Andersson
hakentorpet@telia.com

sanna sa...

Åh så söt!