söndag, januari 02, 2011

annat pyssel

Häromdagen brakade pysselbyrån hemma hos föräldrarna samman. Vi rensade och sorterade och glömda skatter kom i dagen. Ett kit för att göra cerat hade halva satsen kvar och jag kokade ihop tio cerat med grönmynta och fick plötslig lust att börja göra egna tvålar och liknande (men just det projektet lär dröja/överges).
Bitar av filt och en spillbit av ett tovat stycke jag gjorde en gång för länge sedan när jag gick på folkhögskola landade i en hög och blev till två välbehövliga grytlappar.


Då och då är det alldeles förträffligt trevligt med annat pyssel än med garn och stickor.

2 kommentarer:

Jo sa...

Åh, eget cerat! Det gjorde jag och min mamma också när jag var liten. Fast hon gjorde fr scratch med allt möjligt knepigt i, det fanns nog inga ceratsatser då... :)
Det vore kul att testa igen!

Tyg och otyg sa...

Jamen visst är det?! Jag och några kollegor hade tvålkokningskväll en vecka innan jul, det var rätt kul, även om beskrivningen var lite vilseledande, så vi stod och vispade två timmar längre än vad som behövts... :)