lördag, oktober 09, 2010

söndagsvantar


Förra veckan upptäckte jag att jag tycker att tweedgarn kan vara riktigt fint. Om det är grönt, och har små små prickar av vitt och blått och rostrött i sig. Så två nystan fick följa med hem (trots att det var märkesgarn -och det köper ju aldrig jag. Nästan.). I bakhuvudet fanns de fina vantar och muddar som PetraO gör, och mina egna virkade favoritmuddar som är händernas bästa förvaring nu. Sen blev det söndagsförmiddag hemma hos föräldrarna, soffa och förmiddagsfilm, och sedan en lång eftermiddag och kväll på buss och tåg hemåt, och så fanns de då plötsligt, söndagsvantarna.

Fotade bland helt ofantligt nyfikna får med hjälp av bästaste K.


Garn: Rowan felted tweed, ungefär 1½ nystan. Och så en snutt vitt tvåtrådigt till kanten.
Tillhygge: Virknål 5.5
Mönster: Eget improviserat efter mina tidigare muddar, jag virkade med dubbelt garn genom bakre maskbågen.

Utlåtande: Gillar! De är varma och mysiga och sitter skönt.


3 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Det garnet har jag också stickat av tror jag. Ganska trevligt garn om det nu är samma. Och vackert.
Härliga vantar! Jag har virkat snarlika efter Stickfrossas mönster, det blir fint med det där lite randiga när man virkar i bakre maskbågen.

sinneskatten sa...

Du har en fantastiskt inspirerande blogg , varför inte dela med dig av den?
Gå in på min sida och hjälp till att sprida kreativa bloggar, om du har lust.'Häls Carina

Sjömans-Elin sa...

Snygga! Gillar färgen också!