torsdag, mars 11, 2010

den vita citronen

Den blev klar.
Och den blev fantastisk.


Mönster:
Citron
Garn: tvåtrådig vit ull, precis 2 hekto
Stickor: rundsticka, eh, 3? 4?
Ändringar: ett par rapporter större än orginalet, och så slutade jag inte på någon volangkant, utan på ett slätparti. Sedan blockade jag den nästan inte alls för att behålla bubblorna, tryckte bara ned kanten med nålar för att den inte ska krulla sig.


Jag är så väldigt väldigt nöjd. Den är precis så vacker och o-volangig som jag ville ha den, ullen är varm och tunn utan att vara skir. Den runda former gör att den ligger bra utan en lång trekantig snibb. Den är, helt enkelt, en väldigt bra sjal.

20 kommentarer:

Heidi sa...

Ohh! Den ser ut som en snödriva, eller glass kanske! Underbar var den ju iallafall i all sin enkelhet!

med nål och tråd sa...

Mysig och fin blev den! Den vill jag krypa in i och försvinna bort för kvällen

Frugan sa...

Såå fin! Har inte riktigt fastnat för det här mönstret innan, men din Citron får mig att också vilja sticka en! Ser ut att bli perfekt till vårjackan!

Anonym sa...

Den där blev ju super duper snygg. . . Det där står på min attsticka lista också någonstans. . .

MADE BY K sa...

Urtjusig!!

by Caloweena sa...

Verkligen urtjusig!!! Blir väldigt sugen på att sticka en Citron själv!

Beatrice sa...

Så härlig den blev i vitt! Jag är inne på min andra citron och har också avslutat utan volang (är heller ingen volang-tjej). Min andra citron gör jag rätstickad (orkar inte med fler låååånga avigavarv) i teetee elegant och jag tror nog jag blir nöjd med den också. Blir dock inte lika elegant som din vita =)

Anta sa...

Vad snygg den blev, helt bedårande.

kamilla sa...

jag blir ju lite kär i den, det var nog första gången jag ens blev lite sugen på att sticka en citron. Men det kommer nog inte att hända i alla fall..

Emma sa...

Väldigt bra och väldigt snygg!

Fröken Blund sa...

en jättefin. väldigt fluffig snödriva. som heidi sa. Hon är klok hon. och du är en fena på stickning du!

Gittan sa...

Underbart härlig i vitt,jag är också på gång med att sticka en Citron fram över men jag har så många projek`t på gång så jag måste sålla lite.

Sunna sa...

Den första vita citron jag sett men tyckte det passade perfekt, nu fick jag den sista insp. till att börja

Clara sa...

Vad fin den blev! Jag stickar samma sjal som du repade upp, det är verkligen monsterlånga varv nu mot slutet....

Pixi sa...

ja verkligen vackker ,förstår att du e helnöjd!!=)

duBedåre sa...

Så herlig sjal! Lekkert i hvit, effekten i mønsteret kom godt fram!

ANNEPÅLANDET sa...

Så vakkert! Det enkle er ofte det beste. Jeg har allerede strikket en Citron, men fikk lyst til å lage en til...

Carola sa...

Så vacker i vitt.

HomeRiver sa...

Vad fin den var i vitt!!

Pixi sa...

Jättefin vart den ,jag ska oxå göra en vit ,har beställt garn iadg !!Må gott i solen!!=)