måndag, april 06, 2009

kommenterat


Jo, gott folk, detta med kommentarer. Tack så mycket till alla er som tyckt till och delar mina funderingar kring det optimala sättet att kommentera och svara! Tillsammans kan vi klara detta, tillsammans. Nej, nu blev jag lite oseriös igen. Ehum, nytt försök.

Jag uppskattar verkligen alla funderingar ni har bidragit med (vem hade kunnat ana att detta var en vånda så många av oss delade?), och jag har försökt komma fram till hur jag ska göra. Många av er tycker att det är bra när bloggaren svarar på sin egen blogg, det är det enda vettiga sättet att holla ordning i en diskussion och svaren på frågor kan hjälpa andra med samma undring. Jag håller med.
Å andra sidan är det fler som är som jag att det händer att man frågar något på en blogg och så glömmer man liksom snabbt som attan bort vart det var man frågade... och är det en nyling som är inne och kommenterade kan det vara lite schysst att gå tillbaka till dennas blogg och skriva något där. Jag håller med.

Så, vad göra?
Jag kör en kombo. Framförallt ska jag börja svara/tacka/förklara/hurra/beklaga på min egen blogg (bra att notera för dig kära läsare -dags att börja gå tillbaka och kolla kommentarspalten en gång till). Kanske inte riktigt precis på vaaarje inlägg, men då och då. Sen ska jag också pilla dit en kommentar hos nylingar eller andra där jag helt random tycker att det behövs!
Men sen, framförallt, kommer jag förmodligen att bryta med detta. Så hav tålamod. Och lev väl.

Inga kommentarer: