onsdag, februari 25, 2009

dödens förkylning

Går varvet runt i kollektivet sputnik och lämnar ondskefullt flinande stafettpinnen till mig.
Jag vrider in min 38,7-gradiga feberkropp i svettiga nattlakan och andas som om jag höll på att föda barn, och inte bara försökte lura mig själv att somna.
Läste nånstans att i ett normaltempererat rum tar det ungefär 20 minuter innan man har bytt luftvägsinfektioner med alla andra i rummet.
Det är fint på nåt sätt.

Om ni ursäktar mig ska jag gå och försöka harkelhosta upp min magsäck nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, tråkigt att höra. Hoppas att du snart mår bättre!

med nål och tråd sa...

Hörde på radio att man kan få cancer av att vara förkyld. En relevant forskningsstudie tycker jag skulle var om det finns något här i världen som man INTE kan få cancer av.

Krya på dig.

Cecilia N sa...

Krya på dig!