måndag, juni 02, 2008

på andra sidan

Trumpeter, fanfarer och lite änglasång -sista tentan är avklarad! The mother of alla otäcka tentor; sluttentan i antik grekiska, fylld med översättningsövningar, attributiva particip, aoristkonjunktioner och allt annat otrevligt grammatiskt du kan tänka dig. It´s over, out and done with! Nu återstår bara en liten pyttig opponering imorgon och sedan sträcker sommaren ut sig i all sin gröna skönhet.

Helgen har varit lång och vacker, och jag räknar 8 avslutningsfester på 15 dagar -det tas farväl av Umeå med stil! Aldrig har väl dekadensen varit så långdragen, särskilt för en som känner sig som alkoholist om hon dricker alkohol mer än två gånger på en vecka. Men det är ju sommar nu.

Mitt rum är mer samlat än lådor i vanligt, och jag känner mig på något sätt lite lättare för varje pryl som packas ned, ägodelar kväver. Och om det inte är så mycket saker så ser man bättre dem man verkligen tycker om. Som den här underbara betongklumpstavlan som jag fick av emma i utbyte mot vantarna jag stickade till henne. Byteshandel är bra. Bilder på vantarna kommer lite framöver när jag eller emma fångat dem med kameran. Até a próxima!

1 kommentar:

Cecilia N sa...

Lyllos!
Jag har fortfarande mina inlämningsuppgifter kvar att göra.

Nä, jag är inte missunsam ett enda dugg. Jag bara LÄNGTAR!

(Och där gick gonggongen för den här rasten. Nu ska jag läsa en stund igen. Tack för 45-15!)