torsdag, december 13, 2007

lucia

Fick ett oj-är-det-verkligen-snart-jul-ryck idag när klasskamraterna som troppade ut ur klassrummet flinade iväg ett "god jul" innan de gick. Vaddå "god jul", jag har advent. Mer åsnor och ljusstakar krävs innan den här reaktionären är redo att gå vidare.

På vår gata ligger en kastrull. "Det var ju lite ensamt" tänkte jag innan jag såg att kastrullen hade sällskap av en krossad porslinstallrik och två kycklinglår.
Dåså. Ut med alla frustrationer bara. Det kan ju inte vara roligt att laga mat varje dag.


En hemlig present påbörjades i skydd av kvällsmörkret igår.
Mer kan ej avslöjas just nu...


Och Stalin har fått ögon och begynnande hårfäste.
-How do you like your dictators?
-Knitted...

2 kommentarer:

elli sa...

Oh! Den enda diktator I approve of!
Jag har löst mitt nu-ses-vi-kanske-inte-mer-förrän-efter-jul-hälsande med "trevliga vinterhögtider". Inte fullt så dramatiskt.

Eva i Halmstad sa...

Snyggt,
Eva