lördag, december 22, 2007

dan före dan före...

Efter att ha varit fantastiskt duktig och gjort läxor i några timmar -fler än en! belönar jag mig själv med pepparkakshus och bloggande.

Syster och jag gjorde ett fantastiskt kitchigt pepparkakshus med vit och knallrosa kristyr i överflöd. Tomtar med hysteriskt utstående ögon, volanghjärtan och rinnande girlanger -hur har vi nånsin klarat en jul utan detta förut? Jag känner en ny jultradition ta sin början.
Cesar approves.





Och appropå kitchigt; vårt kök är numera en mer blinkande och färgglad plats än det någonsin varit. Min far har plockat fram sin stolthet och största glädjekälla så här i jultid, den fiberoptiska julbyn. Pappa har, som en kompis nyss sa, väldigt många oväntade sidor. En av dem är en stor svaghet för fiberoptik.
Resten av familjen har, efter många suckar och stön, packat in den goda smaken i garderoben och gläds nu tillsammans med far över de förtrollande vackra blinkande ljusen...
Kalenderstickningen har nu nått dag 22 av 24, och idag sydde vi ihop skapelsen. Inuti finns en av ovan nämnda faders trasiga strumpor fylld med hushållspapper. Eftersom jag själv inte har en aning om vad detta vackra föremål föreställer utlyser jag härmed en liten gissningstävling. Vinnaren får evig ära och ett hjärtligt grattis av undertecknad.

Föreställer detta:
a) en tomte
b) en jul-alien
c) en kunglig spira
d) jesusbarnet
e) fredrik reinfelt
f) eget alternativ.

Lycka till! Vinnaren meddelas på julafton
Nu ska jag gå och klä julgran och sen påbörja ett par whitewatermuddar i ett ensamt garnnystan. För jag har verkligen alldeles för få muddar.

1 kommentar:

Emma Nordung sa...

Jag tror att det är Barba-Hattifnatt eller en massagestav...